SEO + nauka, czyli jak zostać najlepiej wypozycjonowaną agencją SXO?
Czy 1 milion złotych wystarczy, aby znaleźć się na szczycie w przeglądarce Google? I czy da się podejść do tego naukowo? W sieci czy innych miejscach ciężko o znalezienie takich materiałów. Agencja Semcore postanowiła więc sama stworzyć badanie i przeprowadzić go ,,na własnej skórze”, czego efektem jest obszerne Case Study SEO. Poniżej przedstawiamy, jak w pigułce wyglądał cały proces badawczy.
Jaki był cel badawczy i na czym polegało badanie?
Celem badawczym było potwierdzenie umiejętności agencji Semcore z zakresu SXO (SEO+UX) oraz publikacja studium przypadku pozycjonowania stron w różnych branżach. Aby dowieść cel badawczy agencja zdecydowała się na wypozycjonowanie własnej strony semcore.pl. Takie przedsięwzięcie jest o tyle trudne, że na frazy związane bezpośrednio z SEO w Google konkurują witryny, które są zarządzane przez inne agencje. W efekcie zbudowanie widoczności na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe pozostaje szczególnie wymagające – zarówno pod kątem wiedzy, czasu, jak i budżetu. Istotnym elementem całego procesu badawczego było stworzenie autorskiego frameworku, który pełnił rolę drogowskazu do spełnienia celu badawczego.
I etap badania – podłoże teoretyczne
Agencja Semcore zanim przeszła do działań operacyjnych, postanowiła zagłębić się w temat pozycjonowania. W efekcie przestudiowała 39 książek, 23 kursy SEO, 47 zagranicznych publikacji od łącznie 70 autorów. Współpracowała również ze środowiskiem uniwersyteckim, aby zdobyć jak najszerszą wiedzę w tym temacie. Cel? Stworzenie najskuteczniej strategii wypozycjonowania strony internetowej na kluczowe dla branży frazy.
II etap badania – eksploracja i zbadanie najtrudniejszych do wypozycjonowania branż
Po etapie zbierania danych i źródeł teoretycznych agencja Semcore postanowiła zbadać, w jaki sposób pozycjonują się tzw. ,,trudne branże”, czyli takie które są obarczone największą konkurencyjnością w wyszukiwarce Google. Wytypowano 10 różnych gałęzi rynku oraz inne agencje świadczące usługi SEO lub SXO. Analizę wybranych firm i branż przeprowadzili eksperci z zakresu pozycjonowania.
III etap- stworzenie skutecznej strategii i wdrożenie jej na stronie semcore.pl
Dzięki zdobytego know-how teoretycznego jak i praktycznego, agencja Semcore stworzyła strategię SEO, którą wdrożyła, aby wypozycjonować własną stronę semcore.pl i tym samym zdobyć ,,koronę” SEO na frazy SEO, pozycjonowanie. Czy im się to udało? Dzięki ciężkiej pracy całego zespołu, autorskiego frameworku i cierpliwości agencja Semcore osiągnęła swój cel i osiągnęła TOP w wyszukiwarce Google pośród innych konkurencyjnych organizacji. Efektem naukowego podejścia Semcore do pozycjonowania firmowej strony internetowej jest wzrost ruchu organicznego o ponad 1300% – wynik ten wpłynął na sprzedaż organizacji (+200% r/r). Witryna zaczęła wyświetlać się w wyszukiwarce Google na wartościowe frazy kluczowe związane nie tylko z SEO, ale także szeroko pojętym marketingiem internetowym.
Po co Semcore podjął się stworzenia tej publikacji?
Agencji Semcore od początku istnienia przyświecała idea edukowania przedsiębiorców, specjalistów i ekspertów z branży marketingu, jak i pozycjonerów SEO (stąd też powstanie inicjatywy Semcore LAB). Celem pomysłodawców Case Study SEO było przedstawienie skutecznych i praktycznych działań, które mogą wspomagać biznesy i rozwijać kompetencje marketerów. Takich rozwiązań brakowało w branży marketingowej, dlatego agencja Semcore postanowiła sama podjąć się takiej publikacji.
Owoc kilkumiesięcznej pracy można przeczytać w obszernym Case Study SEO.
Tekst pochodzi od naszego partnera – SemcoreLab.